Vanesa Vázquez

Vanesa Vázquez

Viguesa do Calvario. Comecei e aprendín en Atlántico Diario, Radio Vigo e Expansión. Cada día conta e agora contámolo en VINTE e Praza.gal. 

  • “As Marxes”. As cantareiras, unha banda e a electrónica, unidas para prestixiar a tradición oral

    «Os 30 primeiros segundos de obra son só electrónica, antes de que comece a banda e escoitamos sintetizadores feitos a partir das voces e os instrumentos das cantareiras. Escoitamos só ruidos das manipulacións dos micrófonos, das pandeiretas, da taza de café...». O compositor Mario G. Cortizo comenta así o comezo da súa última obra, “As Marxes”, unha composición na que integra as voces e contextos dalgunhas pandereteiras gravadas por Dorothé Schubarth en 1980 coa música que intepreta a banda sinfónica. Un xeito, defende, de poñer en valor a tradición oral das cantareiras e mais ás bandas, verdadeiras escolas para a maioría dos músicos galegos.

    Música
  • Boicot a Eurovisión. O galego Pablo Canedo 10 kr, finalista no Falastinvision contra o xenocidio israelí

    «Sempre fun fan de Eurovisión. O primeiro que recordo foi cando gañou Dana International, que precisamente era unha artista israelí. Pero eu daquela non entendía que era Israel, como se formou, enriba de solo roubado…». Pablo Canedo é de Carballo pero leva vivindo en Copenhague nove anos xa. Foi para estudar e ficou naquelas terras frías aínda que cando pode volve a Galicia. 

    Cando en 1998 quedou fascinado co tema “Diva” non imaxinaba que 27 anos máis tarde ía participar nun festival alternativo a Eurovisión de defensa a Palestina e contra o xenocidio israelí. O artista resultou entre os 15 máis votados para participar na final do FalastiVision o sábado 17 de maio.

    Festivais
  • Lisdexia publica 'Esclavos do baile'. «Sempre hai motivos para reivindicar»

    Son de Muros e cantan en galego, con gheada e seseo, tal e como falan. Son novos pero xa levan como banda máis dunha década, e tres traballos publicados, co seu estilo garage punk ben definido e mesturado por veces con outros, como pop, funk, tradi e mesmo cumbia. Lisdexia vén de publicar “Esclavos do baile”, un EP de seis cancións onde hai de todo, con algo máis de festa que protesta, pero disto último nunca falta. “Sempre hai motivos para reivindicar”, asegura Fran Trillo, cantante do grupo.

  • Entrevista | De Ninghures: «A nosa música axuda a que a xente diga "que guapa é a miña cultura"»

    Apoteósico, unha pasada, brillante, unha feira, pero no bo sentido da expresión, claro. Hai case un mes que De Ninghures presentou o segundo disco, Feira, cunha gran festa chea de amigos na Sala Capitol de Compostela. Aínda coa doce resaca daquel momento falamos con Aldara Palmeiro (violín e voz), Manuel Fernández Cataqui (percusión, frautas e voz) e Hadrián García (clarinete e duduk) do seu disco máis desinhibido ou do gran momento da música galega en galego.

     «A xente hoxe en día non sabe moi ben nin de onde ben e de súpeto coñece música de aquí e decátase de que é o seu. É un tipo de música que te engancha dun xeito especial. Séntela como propia, ademais de bailar duramente», conta Cataqui. 

    Música
  • Vinte na rúa, con Uxío García, polbeiro e ilustrador. «Quero ser autor de cómics, pero o polbo non me desgusta»

    Sempre lle gustou debuxar e facíao mentres na pota fervía o polbo. Uxío García Lage (O Carballiño, 2000) leva na súa historia a tradición polbeira das terras de Oseira e a faceta artística dos seus pais, ambos os dous actores profesionais. 

    Vén de rematar a súa formación en Banda Deseñada en Pontevedra e quere ser autor de cómics, pero recoñece que ir ás feiras, preparar e vender o polbo como os seus avós tamén lle chista. 

    VINTE na rúa

    Coa colaboración de

  • Series web nos Mestre Mateo. Sexo, humor e verdades sen filtro nas propostas das creadoras emerxentes

    Son curtas e de baixo orzamento. As series web ou microseries convertéronse nos últimos anos na porta de entrada ao mundo audiovisual dos novos creadores. Especialmente desde a pandemia e cada vez con mellor factura, coñecemos propostas ben interesantes que pasan do universo Youtube ás plataformas de contidos como agalega.gal ou Filmin. 

    Este ano, as series web finalistas nos Premios Mestre Mateo son Poscoito, Pringadas, Pulp Air e A moza que abortou e o contou. Falamos coas directoras sobre os seus traballos, a ilusión do premio ou mesmo do pertinente cambio de nome para a categoría ‘serie web’, porque na web estamos todas, non si?

    Creadoras
  • Vinte na rúa, con Tamara de la Fuente «Saraievo lémbrame moito a Galicia pola xente, o humor negro, a augardente…»

    «Ola, son Tamara e fago fotos». Tamara de la Fuente repite esa frase a modo de presentación nos seus posts en redes sociais porque é a verdade. Fai e fai fotos, sobre todo retratos. Comezou moi nova e xa non puido parar. Primeiro como fotoxornalista, logo concertos e festivais para chegar á foto fixa no cinema, á foto documental e a Saraievo, a súa «segunda casa». Ultimamente fotografía artistas plásticos... Mañá, quen sabe.

    VINTE na rúa

    Coa colaboración de

  • Entrevista | Fernando Fernández Rego «Están moi ben os Tiktoks ou as stories de 24 horas pero, ao final, quedan os libros»

    «Quen está a facer unha custodia de todo o que estamos a crear? Se morre Bandcamp ou desaparece Spotify onde quedan ese álbums só dixitais?» Fernando Fernández Rego (Ferrol, 1979) é profesor de Química en Secundaria, ten un selo discográfico (Ferror Records), administra a web de música lafonoteca.net e amosa unha inquietude infinita pola cultura popular, a súa divulgación e conservación, sobre todo se falamos de música. No seu último libro, Anos 80. Movida, Atlantismo, Vangardismo e Underground, publicado a finais de 2024 por Galaxia,  percorre en máis de 300 páxinas que pasan voando a década que viu nacer a liberdade artística e creativa e que en Galicia tivo as súas expresións por todo o territorio, non só nas grandes cidades. Fernández Rego lamenta que a Movida de Vigo e Madrid «eclipsara» o resto de artes que había nos 80 en Galicia e máis alá do «Telón de Grelos», como dirían os irmáns Pereiro. 

  • Resaca emocional. A creación colectiva soa a música ‘cuqui’ de amor

    Música cuqui e bonita feita desde un sitio vulnerable, íntimo e cálido. Música de amor (nas súas diferentes expresións) feita cancións que revelan un intimismo respectuoso non moi estandarizado. Isto e máis cousas que non se poden explicar con palabras está en De amor, primeiro disco de Resaca emocional, que verá a luz o 14 de febreiro. 

    Desde este venres, 31 de xaneiro, xa podemos coñecer o seu cuarto adianto “Ondas sonoras de xúpiter (24/7)", un «atrevemento bastante grande» que entra no hiper-pop. Sobre todo isto falamos con Berto Mira, Ash Diz e Rocío Campoy, integrantes deste proxecto colectivo e diverso.

    Creación
  • Entrevista | Zeltia Outeiriño: «Grazas a este filme puiden escoitar a miña nai, coñecela, mirala e admirala»

    Este venres, 31 de xaneiro, chega aos cinemas de Galicia a película Filmei paxaros voando, primeira longametraxe que asina a directora galega Zeltia Outeiriño. 

    A crise dos 40 moveu a realizadora a subir un chanzo creativo e lanzarse a facer unha película para falar de desarraigo familiar e interpelar a sociedade sobre os coidados, a atención sociosanitaria e os nesgos de xénero, o idadismo ou os silencios da homofobia nos felices anos 80.

    Cinema
  • Entrevista | Nadie González: «No escenario hai que ser unha xefa, ou polo menos que a xente o pense»

    «Eu veño da escrita e son unha persoa bastante introvertida nalgúns aspectos…No escenario hai que transformarse». Carla AKA Nadie González (Candeán –Vigo, 1993) escribía de sempre e lía a Xela Arias, Alfonsina Storni ou Rosalía. O rap chegou para darlle voz a todo iso que sente e escribe e agora xa non hai quen a pare. Tras publicar o seu brillante Noctiluca Scintillans en 2024, está preparando novos temas coa colaboración de Peter Petrowski para demostrar que na nova música galega tamén hai sitio para o rap e para ela. 

    Música
  • Aula do Festival Novos Cinemas. Álvaro Gago amosa o camiño creativo: paciencia co maxín

    Pensar amodo, repensar e decidir. Algo tan sinxelo como tomar o tempo necesario para facer as cousas ben pode semellar un pensamento algo excéntico na tiranía do agora mesmo que goberna pero foi unha das liñas vermellas que marcou o cineasta Álvaro Gago durante as clases na Aula do Festival Novos Cinemas. Para o alumnado esa dirección desde a «paciencia e a tenrura» resultou algo «moi inspirador» para a creación das súas obras audiovisuais, que foron estreadas este martes no Teatro Principal de Pontevedra.

    Cinema