Cabazas, sangue, bechos e caveiras: o Samaín enche de contido a rede galega

Co patrocinio de

Chega o Samaín, o día de Defuntos, Todos os Santos e mais Halloween. Todo iso celébrase entre o 31 de outubro e 1 de novembro desde antigo. As culturas indoeuropeas precristiás xa conmemoraban o inicio dun novo ciclo agrícola, dun novo ano e da fin do verán a esta altura. Ademais, nestes días, disque andan os espíritos dos mortos entre os vivos e, neste milenio no que vivimos, as ánimas tamén aparecen nas redes sociais, por suposto, mais cada unha con cadansúa linguaxe e recursos expresivos propios.

Coa celebración das primeiras festas xa a finais da semana pasada e durante a fin de semana aos poucos a rede comezouse a ateigar de cabazas aterradoras, sangue, arañas, pantasmas ou caveiras. Ademais, sempre xorden contidos didácticos online para explicar as orixes do noso Samaín e as súas tradicións.

Velaquí unha pequena escolma da pegada do Samaín no outro mundo, o online.

TikTok: a quen non lle gusta un filtro sanguento?

A rede social máis usada para amosar vídeos e a preferida da mocidade está ateigada de propostas terroríficas feitas para a ocasión e que os creadores de contido están a subir nas últimas horas, nas que abondan teas de araña, bruxas, cabazas aterrecedoras e outros monstros:

Ademais, moitos usuarios optan pola opción de converterse nun auténtico zombi grazas aos filtros terroríficos, como o da aplicación CupCut, que está por todas partes dando medo, tal e como amosa esta proposta dunha internauta:

Aprende con Instagram e Facebook

Quizais son as redes onde se pode atopar máis contido sobre o Samaín e para todos os públicos. Tanto Instagram como Facebook están ben servidos estes días de solucións didácticas para axudar a docentes e pais a superar con éxito os requisitos creativos destas datas.

Os colexios soben as súas exposicións de cabazas ao se perfil de Instagram ou Facebook, amosan os resultados dos obradoiros de todo tipo –incluídos de cociña- e hai tamén propostas de contido creadas para a rede como a desta mestra que nos agasalla cun conto máxico de Samaín:

Incluso en lugares improbables como o Club de billarda Armadiña de Poio editan os seus vídeos ao estilo Samaín para a ocasión:

X: no Twitter cabe case todo  

A rede social que cambiou de nome pero que todos seguimos a chamar Twitter é o taboleiro máis empregado por entidades como concellos, bibliotecas ou librarías para dar conta da súa programación diaria de obradoiros, concertos, magostos ou calquera actividade propia da época. Porén, tamén hai quen se traballa un contido específico para nos ilustrar online sobre o Samaín, como foi o caso da Rede de Bibliotecas Municipais do Concello da Coruña:

O Portal das Palabras da Real Academia Galega detalla estes días termos e lendas relacionados cos defuntos e os seres máis sanguentos da tradición galega. Unha das lendas máis famosas e que sempre vén ben recordar é a do lobishome e Romasanta:

WhatsApp: a viralidade tamén pode ser útil

Non sabemos o éxito que terían contidos de mérito como esta proposta elaborada desde un centro educativo de Marín (CPR La Inmaculada) antes das redes sociais, mais grazas aos profesores estaren en grupos comúns de WhatsApp este material para realizar obradoiros de escritura creativa cos rapaces espallouse a lume de carozo e úsase en case que todos os centros de Secundaria de Galicia.

Material para traballar en obradoiros de escritura creativa desenvolvido nun centro de ensino de Marín. © CPR La Inmaculada de Marín

Youtube

Rematamos o repaso da pegada do Samaín e os Defuntos polo mundo online con dúas propostas musicais ben diferentes: 

“No Samaín” de Paco Nogueiras adaptada á lingua de signos:

E o trap “Santa Compaña 2.0” de Brais das Hortas:

Vanesa Vázquez

Vanesa Vázquez

Viguesa do Calvario. Comecei e aprendín en Atlántico Diario, Radio Vigo e Expansión. Cada día conta e agora contámolo en VINTE e Praza.gal. 

Tamén che interesa

  • Alariko: «Eu só debuxo casiñas bonitas»

    Ten 270.000 seguidores de todo o mundo, e poucos deles acertan a saber de onde é. Agora dá máis pistas, pero antes o feito de escribir en inglés e de debuxar con certo trazo oriental tapaba bastante a súa orixe. Alariko é, segundo el mesmo di, un PTV (pontevedrés de toda a vida), da colleita do 2002. Non quere desvelar o seu nome completo pero si nos conta que se chama Álvaro nesta conversa, a primeira entrevista que dá nun medio un dos debuxantes máis populares da rede social que agora temos que chamar X. 

    VINTE na rede

    Co patrocinio de

Faite de vinte

A partir de 5€ mensuais podes suscribirte a VINTE e colaborar para que sigamos a producir contidos de calidade pagando dignamente as colaboracións de vídeo, fotografía, ilustración, xornalismo e creación de todo tipo.