Kaixo. O gran axitador da música urbana en Vigo

Xa hai uns anos que Kaixo leva axitando o underground vigués baixo ética newpunk: a súa maneira de amosar a actitude punk que tiña a música urbana hai dez anos, e que el expresa a partir de caligrafía trap.

 

Inimigo do politicamente correcto, os seus movementos desde o contrapano da industria musical levárono a montar as festas trap Overdose, pero sobre todo a edificar unha traxectoria musical tremendamente coherente coas súas ambicións e os seus comezos, que lembra deste xeito: 

«Tanto do mundo do trap como do phonk, que é o son máis Memphis, atraeume a cara B do que estaba a ser o hip hop clásico de Nova York, que nun momento dado soaba demasiado rancio, no 2010, máis ou menos. As vertentes do trap e o phonk achegábanse máis a esa visión do mundo na que xa non existe a fraternidade nin a comunidade e todo iso que nos venderan como cousas establecidas que xa non estaban, debido a crise económica que viviamos cando tíñamos vinte anos naquela época, polo 2011. O rap español era demasiado paternalista. Parecían profesores do coñecemento. Quitando tres ou catro, como Chirie Vegas, o resto soaban coma mestres de quinto de primaria. Era todo bastante patético. Nós viñamos dunha vertente na que o cripticismo era o que o que primaba. O que nos gustaba era a música, en xeral. Gustábanos desde Deftones e System of a Dawn ata xente como Miles Davis, a electrónica e os temas de reggaetón. Dentro dese eclecticismo, tíñamos o discurso punk, que sempre primou na nosa música. Éramos rapaces de vinte anos e o que queriamos era festa, drogas e rock and roll. Todo ese discurso paternalista pasabámolo polo forro. O trap e o phonk falan sobre vivir ao día. Igual mañá estás morto. No noso caso non era estar morto, pero si coa incerteza coa que se vivía en Europa, e o que si sabiamos era que non iamos vivir coma antes de facer esa música, nin antes de que toda esa crise ocorrese. Naquel momento o trap foi a pedra angular dunha xeración que non sabía onde ía».

"O trap e o phonk falan sobre vivir ao día. Igual mañá estás morto. No noso caso non era estar morto, pero si coa incerteza coa que se vivía en Europa, e o que si sabiamos era que non iamos vivir coma antes de facer esa música, nin antes de que toda esa crise ocorrese. Naquel momento o trap foi a pedra angular dunha xeración que non sabía onde ía".

 

Fomentar o trap nunha cidade coas características de Vigo non foi doado nin entendido, pero si que trouxo un discurso que ligaba coa clase social dos que o vivían día a día:

«Ao final, Vigo é unha cidade postindustrial, en camiño de se converter nunha cidade de servizos para turistas. Segue a ser unha cidade proletaria, e ao final o trap entende moito de proletariado. Non deixa de ser música que se fai nos guetos ou nos barrios de clase traballadora, que tamén é onde ven o grime. Nestas zonas é onde se xera a venda de drogas, os dramas sociais e tamén as grandes reivindicacións. O trap e o phonk son unha forma de reivindicación de onde vimos e ata onde imos. E iso encaixa moito en cidades coma Vigo, onde a xente vive ao día».

© Miguel González (@miguelglxz)

Na consumación dunha comunidade cultural erguida sobre a cultura trap foi clave a constitución de Overdose como eixo aglutinador dunha xeración interxeracional: 

«Nós somos os precursores e, en parte, os que levamos o trap a Madrid, onde xa había grupos como Zafiros e moita xente facendo trap. Pero un sitio onde a xente se puidese ver as caras, como en Overdose, non existía. Non intentaban xerar o que nós, que era crear unha comunidade onde a xente puidese sentirse representada, puidese bailar a música que lle gusta e gozar doutra xente, de diferentes ámbitos culturais, pero co trap como nexo común. En Galiza acadámolo sen ningún apoio máis que o das persoas que consideran que isto é algo máis que só música. E, en Galiza, sempre consideramos que Overdose, ou Chalana na Coruña, teñen que ser algo que aglutine esa comunidade, como antigamente o fixo o hip hop».

A xestación dun cinto cultural trap sempre leva consigo estar baixo miradas tendentes á busca do tópico e á definición xeral do xénero como misóxino, sen distincións entre os que o son e os que non, algo que, por exemplo, non ocorre no indie e o rock, sistemas directamente patriarcais desde fai moitas décadas, e cunha porcentaxe de artistas femininas moito menor que nas músicas urbanas:

«Xusto hoxe estou nese discurso, de rock contra reggeaton. Eu considero que ese discurso patriarcal, misóxino, existe en todas as músicas. Non é unha cuestión sistemática. Non vou dicir que os rockeiros melenudos cheiran mal, nin vou dicir que todos os reggeatoneros son uns machistas noxentos, nin tampouco vou dicir que o trap e súper misóxino porque saen tías en tanga nun jacuzzi. Todo ten un discurso máis amplo. Iso é pelearse entre veciños. Tamén eses indie son esta xente que non escoitaron un disco punk, grunge ou indie máis aló do 99 e o 2005. Non son xente á que se lle poida tomar a palabra. Ao final, son como os postfranquistas de Vox, unha peña de merda que só soltan eslogans para facer dano. Iso é non querer ver a profundidade de toda a música que está asolagando o mundo. Nin todo o reggaetón é machista, nin todo o trap é misóxino nin todo o rock é patriarcal. As cousas van cambiando, e a relación da xente coa música tamén».

YOUCAN'THIDE © Nicolás González (nicolasglez_)

Abandeirado supremo da ética newpunk, nestes últimos tempos a dirección musical de Kaixo tomou unha senda máis acorde ao post-hardcore, filtro estilístico no que o seu discurso toma nova intensidade a través de temáticas tan crúas e poliédricas como en “Multiplayer”. Este é, precisamente, un dos singles do elepé co que se estrea ao fronte de YOUCANTHIDE, o seu novo grupo:

«YOUCANTHIDE nace coa idea de que hai tempo que eu quería montar unha banda. Kings of the Beach, cos que toco agora, estaban facendo un tipo de música concreta e tamén querían probar con algo máis escuro. Cando volvín a Galiza para vivir aquí, vimos a oportunidade de facer algo que suma oportunidades, non as resta. Somos xente da mesma xeración. Eu son un pouco maior ca eles e tamén veño cunha visión máis grande. E eles son músicos que están moi por enriba da media. E irradian esa sensación de música for life. Había tempo que buscaba xente que vivise a música desa forma, e eles son así. Son súper virtuosos e creo que sumamos entre todos. Todo o que ten que ver co post-hardcore o é cunha evolución de artistas que levan moito tempo facendo música. Ao final, é xente que escoita trap e tamén grime. A evolución ata un grupo deste tipo é importante para un músico porque que tamén trátase de saber recuperar as raíces, e xerar algo diferente. Ao final, creamos un híbrido coa intención de romper barreiras e tamén iso vai contra ese discurso hexemónico do rock. Non queremos crear barreiras, queremos crear pontes».

Marcos Blanco Gendre

Marcos Blanco Gendre

Xornalista anti postureos, non son "the voice of my generation"… nin gañas que teño.

Faite de vinte

A partir de 5€ mensuais podes suscribirte a VINTE e colaborar para que sigamos a producir contidos de calidade pagando dignamente as colaboracións de vídeo, fotografía, ilustración, xornalismo e creación de todo tipo.