Manuel Seixas e a súa grande ópera exipcia

Como sería asistir a unha proposta musical na que a poesía torrencial de 713avo Amor con flow hip hop se combinara coa bipolaridade postpunk de Public Image Limited nos anos dourados da Neue Deutsche Walle? A tan fascinante soño/desexo responde ‘O estraño karaoke do home bata’, o ambicioso dobre LP co tamén poeta suburbano Manuel Seixas loita coa depresión a través dun acto de fe sonora simplemente insondable.

Estrenado polo incombustible selo discográfico Ferror Records, O estraño karaoke do home bata é o resultado de montar un traballo que condensa a necesidade de cuestionar as actuais regras do circuíto pop en canto á limitada capacidade para emocionarnos que ofrecen os discos adscritos á obriga de respectar os contextos temporais que marcan as tendencias de consumo.

Para un forasteiro como o ex de Korosi Dansas, esta mentalidade debe ser unha provocación. Sobre todo, despois de comprobalo nun acto creativo que soa a testamento en vida. Unha obra que, como a derradeira de Mikel Laboa, desprende paixón por selar un acto de amor cara ao risco e a motivación para transcender polas fendas do tempo. Mais, como xurdiu a idea de facer este dobre LP e baixo que concepto foi concibido? Segundo explica o propio Manuel, «ao tempo que estaba traballando no último disco da Neuroband, comecei a facer un tipo de música na casa que me abría novos horizontes musicais. Entón fun vendo que as palabras e as músicas ían encaixando nun concepto estraño pero especial e así foi xurdindo O estraño karaoke do home bata».

«Había veces que eu mesmo acaba sorprendido e interrogándome sobre se todo iso tan arriscado e variado tiña sentido para alguén máis que para min. Pero fun encaixando e movendo pezas e pezas fose o estilo que fose».

Deste punto de partida, asistimos a temas de intensidade desaforada como o spoken-word de vida alén tecido en “Vexo”, o tempestuoso synth-noise de “Johny sen fusil” e un monumento como “O rap do home bata (perdón e renacemento)”, que enlaza co espírito de Os Resentidos en Jei (1990) e mesmo de grupos de hip hop con filo rock como os sempre reivindicables Disposable Heroes Of Hiphoprisy.

Portada de 'O estraño karaoke do home bata', deseñadas polo artista arousán Xurxo Romero. © Ferror Records

O crisol de variables estilísticas que se concentran nesta obra parte dunha viaxe musical onde conviven inflexións que van dende a vangarda ata a Neue Deutsche Walle, pasando polo rap combativo dos anos noventa, a través do que xorde un testemuño de profundo calado persoal. Neste sentido, Manuel comenta que «para min este traballo significa moitos anos compoñendo e barrenando. Significa, no CD 1, pedir perdón polo parvo que fun toda a vida psicoloxicamente comigo e coa xente que máis quero e deixar constancia dun renacemento mental que me puido facer pedir ese perdón e gozar a vida, o tempo, as horas. Poder comer en paz, vivir en paz, amar en paz. (Por desgraza iso non dura e volveu a “Negrasombra” que aparece no CD 2.) Significa no CD 2 honrar a tres camaradas e amigos da música aos que admiro: César Morais, Roberto Camba, Fran Pérez “NARF” e aos que vai dedicado in memoriam. Tamén hai un recoñecemento pola nosa patria e as orixes históricas do acontecer coa identidade galega no “Himno galego?” e una tentativa de entender que é esta vida (“Bágoa”) que me encantaría fose cantada nas tabernas, sabes? Un orfeón triste e ledo. Vivir.

Por outra banda, a vertebración musical foi moi complexa. Había veces que eu mesmo acaba sorprendido e interrogándome sobre se todo iso tan arriscado e variado tiña sentido para alguén máis que para min. Pero fun encaixando e movendo pezas e pezas fose o estilo que fose. Consultei ao meu amigo e deseñador do disco (se podedes non perdades o deseño gráfico e o libreto, de verdade) Xurxo Romero, que me leva acompañando dende os Korosi Dansas e que é tan rariño cama min e gustoulle moito. Xa eramos dous, máis que suficiente para seguir dándolle arreo a tanta inflexión».

 

Manuel Seixas © Cedida

Dentro dun traballo cunha liña tan narrativa, ate que punto é difícil plantexar cancións onde a música se percibe como unha entidade propia en perfecta comuñón coa narrativa disposta? «Eu desexaba acadar esa simbiose na que poesía e música se converteran en cancións ou algo semellante. Xoguei moito cos samplers e fun alongando e acurtando en función das letras-poesías ou ao revés alongando-acurtando (sintetizando) letras para encaixar na estrutura sonora que consideraba axeitada».

Así é como é posible atopar tal variedade de cancións-matrioshka, moitas delas universos en si mesmos de sete ou oito minutos de duración ao longo dos cales Manuel e o seu grupo de asaltantes de convencións gravan soños imposibles, como imaxinar a Einstürzende Neubauten en modo soft-rock en “Que fixen?” ou adaptar “Negra sombra”, de Rosalía de Castro, con latexo post-rock e ADN Pink Floyd. Probas coma estas definen a personalidade atormentada/curadora dun dos discos máis poliédricos e aventureiros que nos deu o imaxinario pop neste século. Un cuxa mesma gravación deixa claro o control que Manuel aplicaba en todo momento para que os seus anxos/demos fosen expulsados sen miramentos. «Foi todo produción propia», comenta Manuel. «No meu “Home Bata Home Studio” gravei practicamente todo o básico. O karaoke, digamos. Unha vez tiña esas bases ao meu gusto gravei as voces nos KSF Studios de Víctor Karallada, na Illa de Arousa. Alí tamén gravei algunha batería, voz feminina, guitarras e por último, tamén nos KSF e con Víctor fixemos o máster final». Derradeira fase desta criatura fermosa, cósmica, pero tamén crúa coma o granito.

Marcos Blanco Gendre

Marcos Blanco Gendre

Xornalista anti postureos, non son "the voice of my generation"… nin gañas que teño.

Faite de vinte

A partir de 5€ mensuais podes suscribirte a VINTE e colaborar para que sigamos a producir contidos de calidade pagando dignamente as colaboracións de vídeo, fotografía, ilustración, xornalismo e creación de todo tipo.