Orgullo Galego. Como arrasar no Facebook falando das cousas do país

© Orgullo Galego

162.000 seguidores. Alcances de case 4 millóns de perfís de Facebook. Líder de engagement en Galicia durante a vaga de lumes do ano pasado, superando a todos os medios tradicionais. Impacto internacional en países como Arxentina, Portugal ou Brasil. Todo isto conseguírono dúas persoas anónimas e non profesionais. Continúan na sombra, pero en VINTE demos con elas e conseguimos que nos expliquen un pouco mellor cal é o segredo do seu éxito.

O nome da páxina xa case o di todo pero a verdade é que desde o principio buscaba iso. Como din os administradores do perfil “buscabamos  facer sentir o orgullo de sermos galegas e galegos a través da idea de destacar as nosas potencialidades e denunciar as inxustizas ás que estamos sometidos”. Un dos administradores, que non sabemos quen son e que tampouco queren darse a coñecer, di que “preferimos seguir sendo anónimos polo momento, aínda que non sabemos moi ben até cando poderemos manter esa condición. A procedencia é A Coruña e Pontevedra. Norte e sur representados!”. 

Estas dúas persoas dedican case unha hora ao día a manter a páxina, aínda que hai momentos nos que pode ser moito máis tempo. Cando foi a vaga de lumes chegaron a publicar entre 15 e 20 contidos ao día, converténdose para moita xente na única maneira de estar informados do que estaba pasando realmente. E aquí, como outras moitas veces, foi moi importante a labor dos seguidores: “Unha parte importante dos contidos que se comparten chégannos por mensaxe privada. É a propia comunidade a que nolos envía. Son xeniais e nós estamos moi agradecidos”.

© Orgullo Galego

Desde o ano 2016 Orgullo Galego leva sorprendendo pola cantidade de feedback que recibe da xente e pola cantidade de publicacións compartidas e likes. Para eles o segredo está no nome da páxina (“quen non está orgulloso ou orgullosa de ser galega?”), en compartir contidos en positivo que destaquen o que somos e en xerar debate, sobre algún dos temas importantes do país. Ademais Orgullo Galego nunca escondeu o seu carácter reivindicativo e son habituais publicacións sobre “o precario estado da nosa lingua, sobre a situación política e social, sobre temas que afectan a moitos galegos (como a AP9 ou o prezo da enerxía sendo nós produtores excedentarios) ou sobre a emigración e o avellentamento da poboación”.

Publicación recente de Orgullo Galego. © Orgullo Galego

Un factor determinante tamén foi que a idea inicial se fose ampliando ao incorporar contidos musicais, gastronómicos, paisaxísticos, históricos, ou arquitectónicos. Iso si, sempre en galego, e destacando “a potencia que somos como pobo, os recursos que temos, que non vivimos de esmolas e que moitas das nosas carencias veñen dadas por cuestións alleas a nós”.

Captura na que se pode apreciar que Orgullo Galego foi a páxina con máis engagement esa semana. © Orgullo Galego

As publicacións que maior éxito teñen en Orgullo Galego son os vídeos. O vídeo con máis reproducións é a Muiñeira de Chantada (Carlos Núñez & The Chieftains) que tivo 2,6 millóns de reproducións e un alcance de case 4 millóns de perfís de Facebook. Hai varios vídeos máis que superan o millón de reproducións.

Para Orgullo Galego hai un liña vermella que non queren atravesar nunca. Trátase do capital privado ou que algunha empresa intentase condicionar o contido: “Podería vir Abanca pagarnos que non publicaríamos publicidade de Abanca. Podería vir Inditex, que o mesmo”. E todo isto tendo en conta que non gañan nada con todo o traballo que fan na páxina: “Isto hai xente que non o cree. Pensa que cando subimos a foto duns pinchos cunha caña de Estrella, ou cun viño, esas empresas págannos… pois polo momento nada”.

Unha publicación normal coma esta compartiuse case 3000 veces. © Orgullo Galego

De cara ao futuro Orgullo Galego ten varias ideas, pero séntense principiantes en todo isto e queren ir pouco a pouco. A idea da web segue aí, e tamén a de aproveitar a potencialidade dos vídeos en directo no Facebook. Namentres, seguiremos gozando da páxina e de todo ese contido que soben cada día.

 

 

Engadido decembro 2019:  

Ademais das dúas distintas redes, onde xa colleita 230.000 seguidores, Orgullo Galego agora ten un sitio web propio non que se recollen distintos contidos sobre música, gastronomía, historia e patrimonio, humor... un xeito de reforzar este posicionamento como a maior comunidade en redes sociais sobre Galicia. 

Matías Tarrío

Matías Tarrío

Redactor de VINTE. Gústanme os discos e as filloas con rixóns.

Faite de vinte

A partir de 5€ mensuais podes suscribirte a VINTE e colaborar para que sigamos a producir contidos de calidade pagando dignamente as colaboracións de vídeo, fotografía, ilustración, xornalismo e creación de todo tipo.